Снимка: архив, Булфото

Катастрофата край Своге повдигна много въпроси не само за това дали има или не варовик в асфалта на пътя-убиец. Шофьорите днес се питат не само дали пътищата, по които се движат, са безопасни или как се шофира по тях а и как се гледа на безопасността на пътя.

Още по темата

Експерти в сферата на пътната безопасност и подръжката на автомобили и автобуси отговарят на въпроса фатално ли е това, че превозното средство, взело 17 жертви край Своге, не е минало технически преглед преди да потегли на път и само недопустимото вещество в асфалта ли е причина трагедията да се случи. В предаването "Директно" по  Bulgaria ON AIR коментира Ивайло Славков от СБА.

Безопасно ли е да се шофира в България и кои са опасните пътища у нас?

"Катастрофи са ставали и винаги ще стават. Въпросът е да са по-малко и да взимат по-малко жертви. Ако един път е направен както трябва, при определени ситуации ще помогне за спасяването на човешки живот. Изправен автомобил и изряден път са най-добрата комбинация. Компромис може да се допусне в състоянието на пътя, защото ако автомобилът не е в добро състояние, той може и вероятно ще създаде проблеми", заяви Ивайло Славков.

По думите му при създалата се обстановка по време на трагедията край Своге със сигурност 13-те км превишена скорост са оказали влияние върху фаталния развой на събитията.

"При дъжда пътят става доста по-хлъзгав, автомобилът е неустойчив и дори с малко превишение на скоростта, ще има проблеми при спирането.", каза още в предаването експертът.

Каква е подготовката на шофьорите на пътя и доколко у нас това е проблем, върху който трябва да се работи?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase